EGR – Ez Gáz Rózsám!

 

Kigyulladt egy sárga lámpa a műszerfalon és azt mondja a szerelő, miután rádugta a számítógépet, hogy EGR-szelep a hiba. Az meg micsoda? Hol van az autóban? Mit csinál? Mitől romlik el?

Elég gyakran előfordul műhelyünkben is ez a hiba. Az esetek többségében olyan autóknál, amik viszonylag keveset futnak és azt is inkább városban.

Ez tulajdonképpen egy környezetvédelmi szelep, ami azért van az autóban, hogy szabályozza a kipufogógáz visszajuttatását a szívó részbe. A gáz egy részét “visszairányítja” a szívócsőbe. Tulajdonképpen, újrafelhasználja a kipufogott levegőt a motor és ez a szelep szabályozza, hogy mennyi levegő menjen vissza.

Ha keveset használjuk az autót, elkokszosodik, lerakódik rá a korom és az olajköd. Ha szerencsénk van, csak a lámpa jelez a műszerfalon és egy autópályás 110 km/órás gyorshajtással “kifüstöljük”, de rosszabb esetben nem zár le a szelep, több levegő kerül a rendszerbe és a motor dadogásán, gyengeségén is észrevesszük a hibát. Ilyenkor próbálkozhatunk egy tisztítással, de tapasztalataink alapján csak a csere hoz javulást.

Kicsit ki kell hozzá nyitni a pénztárcát, de sajnos, minden dologgal így van ez, ha az ember használja, tönkre megy.

EGR
Egr szelep

Így néz ki egy új szelep, ez egy Peugeot-é.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

%d bloggers like this: