Az utóbbi egy hónapban szervizünkben kétszer is előfordult, hogy elszakadt vezérműszíj okozott galibát, ami nem kevés pénzébe került a tulajoknak. Ugyanis nem csak az elszakadt vezérmű szíjat kellett kicserélni — ami pár ezer forintos tétel lenne -, hanem hengerfejet is.
Szerencsére, mindkét esetben találtunk a bontóban megfelelő alkatrészt, így még viszonylag “olcsón” megúszták. Az “olcsó” azt jelenti, hogy egyik esetben 150 000 Ft, a másik esetben csak 90 000. Kicseréltük a hengerfejet, tömítéseket és természetesen a vezérlést is, tehát szíjat, görgőket és vízpumpát.
Ha sokáig akarjuk hajtani négy kerekünket, figyeljünk oda rá! Igényli a gondoskodást.
A gyári szíjjak 120-140 ezer km-t bírnak ki, az után gyártottak 80 ezer km-t. A gondos szerelők jelzik , mikor van szükség a vezérlés alkatrészeinek cseréjére. Higgy nekik, nem azért mondják, hogy ijesztgessenek!